کتابخانه بیمارستان دارای مجموعه ای از خط مشی و فرایند جاری سازمان مادر است. عملکرد کتابخانه واطلاع رسانی پزشکی در همه جنبه ها مستند گردید ودر دسترس کاربران قرار میگیرد. این خط مشی و فرایندها شامل موارد زیر می باشند:
دسترسی به خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی
دسترسی به منابع چاپی و غیر چاپی
دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات و سامانه ها
گردش منابه /امانت
خدمات مرجع
آموزش کاربران وکارکنان مرکز
تجزیه و تحلیل نیاز کاربران کتابخانه:
جامعه پژوهش شامل کلیهی مدیران گروه آموزشی و اعضای کتابخانه ای بیمارستان می باشد. نتایج نشان می دهد که موضوعات تازه و کاربردی، موضوعات مبتنی بر آینده و موضوعات مرتبط با فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی برای انجام پژوهشهای مرتبط با تجزیه و تحلیل نیاز های کاربران دارای اولویت بیشتری هستند.که در برنامه راهبردی به طور منظم اطلاعات موردنیاز کاربران و ذینفعان را تشخیص، ارزیابی، تجزیه و تحلیل می کند، تا در نتیجه، منابع و خدمات مؤثری را متناسب با نیازهای آنان فراهم کند و کیفیت خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی توسعه پیدا کند.
روش هایی تشخیص، ارزیابی، تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران استفاده می شوند شامل موارد ذیل می باشند:
- ارتباط و برگزاری جلسه با مدیران گروه آموزشی
- فرم های نظر سنجی
- فرم درخواست منابع در سایت کتابخانه
- حضور رئیس گروه اطلاع رسانی در جلسات شورای پژوهشی
- تهیه گزارش از نرم افزار کتابخانه