فهرست

خط‌مشی کتابخانه، دستورالعمل‌های شفاف جهت استفاده کاربران

کتابخانه بیمارستان دارای مجموعه ای از خط مشی و فرایند جاری سازمان مادر است. عملکرد کتابخانه واطلاع رسانی پزشکی در همه جنبه ها مستند گردید ودر دسترس کاربران قرار میگیرد. این خط مشی و فرایندها شامل موارد زیر می باشند:

دسترسی به خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی

دسترسی به منابع چاپی و غیر چاپی

دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات و سامانه ها

گردش منابه /امانت

خدمات مرجع

آموزش کاربران وکارکنان مرکز

 

تجزیه و تحلیل نیاز کاربران کتابخانه:

جامعه پژوهش شامل کلیه‌ی مدیران گروه آموزشی  و اعضای کتابخانه ای بیمارستان می باشد. نتایج نشان می دهد که موضوعات تازه و کاربردی، موضوعات مبتنی بر آینده و موضوعات مرتبط با فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطی برای انجام پژوهش‌های  مرتبط با تجزیه و تحلیل نیاز های کاربران دارای اولویت بیش‌تری هستند.که در  برنامه راهبردی به طور منظم اطلاعات موردنیاز کاربران و ذینفعان را تشخیص، ارزیابی، تجزیه و تحلیل می کند، تا در نتیجه، منابع و خدمات مؤثری را متناسب با نیازهای آنان فراهم کند و کیفیت خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی توسعه پیدا کند.

روش هایی تشخیص، ارزیابی، تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران استفاده می شوند شامل موارد ذیل می باشند:

  • ارتباط و برگزاری جلسه با مدیران گروه آموزشی
  • فرم های نظر سنجی
  • فرم درخواست منابع در سایت کتابخانه
  • حضور رئیس گروه اطلاع رسانی در جلسات شورای پژوهشی
  • تهیه گزارش از نرم افزار کتابخانه